Hi Sugar Peas,

 

Alkohollagar. I Sverige sa far man ju inte kopa alkohol forsen man ar 20ar gammal. Daremot, om man vill supa skallen av sig nar man ar 18 - inga problem!! 

I USA sa far man vid 18 ars alder aka till Irak och se doden i vitogat - men inte ta en ol. 

Okay, America. Vi vet alla att USA ar landet med de sjukaste lagarna nar det galler allt pa denna jord. Jag gjorde lite research - udda fakta intresserar mig liksom. Sa har har vi nu de 11 konstigaste lagarna jag kunde hitta i den stora fina lagboken. 

1. I Ohio, sa far du inte supa en fisk under bordet

Sa sant som det ar sagt. Men bara for att du inte far ge Bertil en grogg efter jobbet sa tycker jag inte att du sjalv ska sluta dricka som en fisk.


2. I Tennessee, sa ar groggen alltid tva stopp bort

For att gora det sa svart som mojligt i ett annars ganska praktiskt land, sa kan man inte kopa sprit och din sprite/juice/mix i samma butik. 


3. I Iowa, ar det olagligt att ha en "oppen nota"

Oppen nota eller, "open tab", betyder for er som aldrig supit er redslosa i USA att man helt enkelt lamnar sitt kreditkort i baren, och sedan bara bestaller in mer och mer ju fullare du blir. Sedan nar du ar redo att ga hem (aka, never) sa betalar du hela summan. Man far dock vara forsiktig... Det har ju aldrig hant mig.. hmm... Men jag har hort att andra rakat glomma sitt kort i baren. 


4. I Alaska, sa far du inte supa ner en Älg

"Why would you give a moose Grey Goose?"or "Are you trying to get that moose real loose?" Finns inte sa mycket att saga. 


5. I Massachusetts, sa existerar inte "Happy Hour"

Finns ingen Lycka i Massachusetts, inte ens for en timme. 


6. I Colorado, sa far du inte rida din hast onykter

Forsoker tanka tillbaka... Jag har varit valdigt bakis pa en hast.. Dock aldrig full... 


7. I Texas, sa finns inga "drinklekar."

Alltsa. Denna ar fin. I texas sa far du bara ta 3 klunkar av en alkoholhaltig dryck - medans du star upp. Sa ska du supa till det ordentligt - se till att du sitter ner. 


 

8. I Pennsylvania, sa kan du kopa vin i en "vending machine" 

Utrustade med ID scanner och blastest sa kan man kopa vin av en robot i en sadan maskin som man koper coca-cola i ni vet. Sa det ar bara att vandra upp, bevisa att du inte redan ar pa lyset, visa att du inte stulit nagons ID (For det skulle ju aldrig handa) - sag de magiska orden - och ut kommer en flarra vin.


9. I Oklahoma, sa finns det inget: "Gott det ska bli med kall ol" 

Vilken öl som helst som ar mer an 4% - öl som ar vard att dricka med andra ord - maste bli serverad i rumstemperatur. 

Varfot detta kan man fraga? Jag vet inte, men jag skulle foresla att kopa en flaska vodka och dricka medans du vantar pa att din ol ska bli kall i kylen. 


10. I Missouri, sa far du inte lagga dina droger i glaset

Jag vet, sadan jakla besvikelse va?? Om jag aker till MIssouri sa kommer jag garanterat sakna mitt kokain i min drink. 


11. Nebraska ar inte ok att sexuellt utnyttja bartendern

Du kan inte florta med den snygge bartendern i Nebraska. Staten vill inte att vi ska fa ta dumma beslut som leder till underbara minnen och pinsamma historier. Det ar namligen forbjudet att visa nagon som helst karleksforklaring mellan en bartender och en person i baren. Sa med andra ord, allt som ar kul med att ga ut och supa som singel - ar forbjudet i Nebraska. Nebraska: Killers of fun. 

 

Hoppas ni njuter av sommaren och en och annan drink mina vanner...

 

//Love L

Kommentera

Publiceras ej