Bonjour Sugar,

 

 

Frankirke. Landet dar män bär vaskor runt halsen, brosten fladdrar i det fria, och vin konsumeras som vatten.

Det ar nagot specielt med Frankrike. Av nagon anledning sa far jag inte den dar Mallorca irriterande kanslan nar man sitter i knat pa varandra pa stranden - det ar liksom bara Frankrike.

Man bara ar. Man far lov att vara lika brunbrand som Björn Ranelid, och man far lov att ligga pa stranden i bara string; precis som man ar, inklusive celluliter, fettvalkar och bristningar. 

Jag gar nastan igang pa kanslan av hjalploshet som innefinner sig hos mig nar jag ar i Frankrike. Jag pratar inte ett ord Franska. De pratar inte ett ord Engelska. Tva manniskor mots, och vi ar som utomjordingar for varandra. Detta stoppar inte Franska pojkar dock. Det ar valdigt intressant nar man star i en bar, de flortar lite fran andra sidan baren, och sedan vagar de sig over - for att inse att vi inte kan kommunisera alls.

Man kan ju tycka att det ar da man gar vidare och siktar in sig pa nagon som man inte behover tala teckensprak till... Men inte Fransmän inte, de bara kor och hoppas pa det basta. Tyvarr for Fransmannen sa ar jag en utbildad kvinna (snart iaf) och tycker att ar ganska trevligt att kunna prata med en manlig levande varelse i baren. Sa det blev inga Fransman som semester tilltugg, dock sa sprang vi in i en varlese fran NYC som var pa semester i Nice. Ljudet av perfekt Engelska var som musik i mina ögon... ohh,,, öron skulle det ju sta...

However, kummunikationsproblem kan ju ibland leda till en eller tva omgangar charader. Pa en av mina dragna lappar stog det: "Du har forstoppning, och maste ga till Apoteket och beskriva din sjuksom och fa ratt medicin for ditt problem." Den du. 10 poangare. 

/Love L

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej